Saturday, April 5, 2008

Pemandu Tegar

Pemandu-pemandu tegar di seluruh Malaysia amat menyakitkan hati. Mereka merupakan manusia yang membawa perlahan tidak kira di mana sahaja. Pemandu-pemandu ini seperti tidak mempunyai perasaan kerana mereka berada di mana-mana lane yang ada. Mereka ini amat menyusahkan kepada pemandu yang ingin cepat ke sesuatu tempat, berlumba dan    
                                                 
berada dalam kecemasan. Mereka ini amat menyakitkan hati apabila tidak mahu mengalihkan kenderaan mereka ke lorong sebelah. Dalam pikiran mereka, kereta mereka dah cukup laju nak duduk lorong paling kakan. Buat apa sahaja anda mahukan, high beam? cucuk rapat nak mampos? bawak ke kiri dan kanan? horn? mereka langsung tidak mengendahkan gaya lebat anda. Jawapan penyelesaianya ialah memotong mereka mengikut lorong kiri. Jika lorong kiri terdapat beberapa lagi pemangu tegar ini, terpaksalah anda Redha dengan situasi tersebut. Dengan itu, Saya sarankan janganlah berbuat demikian. ianya amat menyusahkan orang lain yang menggunakan jalan raya.




Saya: memang benci ngan diorg nie. bwk tanak pelahan giller. ko ingat jalan bapak korang punye ke?? aku tau la korang byr road tax.. abis aku nie bwk free ke hape?? agak2 la nk potong lori kalau ko ngan lori tu ko laju lebih 2 km/j je.. dahtu naik bukit pulak tu.. kerajaan dh buat 3 lane ntuk highway. tak salah klu korang menfaatkan lane yang paling kiri sekali sepenuhnya. biar la kami yang laju-laju nie gune lane yang paling kanan. korg la penyebab jam di Kuala Lumpur dan kawasan sewaktu dengannya.

10 comments:

amer zaman said...

haha.

kao

memang

cam

celaka.

haha.

amscreamo said...

haha
mung
meme
celakoeiq

Saya muhammad iqbal said...

am ngan amer:

saya bkn ape..


sakit hati woooo..

Unknown said...

jgn merempit dijalan raya lebih2 lg dihari raya dekat balai raya berhampiran lebuh raya, sangat bahaya..

Miss LaraLady said...

Woo..
Berhati-hati di jalan Raye..
Ingat la orang tersayang..

itu je yang mampu ku katakan.

Saya muhammad iqbal said...

Azizul: ape la ko nie.. x ke komen yang membangun??

Lara: ala jgn takut la. i bwk kete elok pe??

Miss LaraLady said...

Iyolah tu..
tapi ingat,
Malang itu tidak berbau..

Saya muhammad iqbal said...

lara: malang mmg la x berbau.. tp x ley salahkn orng bwk laju.. sedangkan orang yng gok tepi jalan boleh maut akibat sebuah sampah yang hinggap di atas kepale ape...

faridwari said...

wei uku pun becci doh...
aku selalu tgk...sbab tu ak bawa kete perlahan lorong kanan sebab taknak orang bw laju..bahaya...
hahahahahahahahaha

Saya muhammad iqbal said...

orang mcm ko nie la di benci oleh para ambulan..
cube ko bayangkan klu ambulan yg nk lalu??