Thursday, December 4, 2008

Masa Cuti Di Isi Dengan Penuh Kepenatan

Cuti sekolah mahupun cuti hujung minggu haruslah digunakan dengan sepenuhnya supaya masa tidak dibazirkan dengan hanya membuta sepanjang hari. Maka ini merupakan entry dimana memberikan tips kepada pembaca bagaimana ingin melakukan kehidupan seharian dengan sempurna.

1. Pergi carik awek - pekara ni penting kerana bila ada awek yang reti bangun pagi maka korang sekali akan bangun pagi kenara dikacau. lepas bangun pagi tu pergi lah bersenam. pastu tolong mak didapur.

2. x pown benda paling best is pergi cari kerja. kerja kt mana2 pon boleh dapat yg penting kene lah rajin. mencuri pon kerja tapi tepulang kt korng la tafsirkan benda tu halal ke haram.

3. pegi ke perpustakaan yang terdekat dan baca semua buku kt situ(ak tau x dak sapa pon nk gie bab bosan) wlau bagaimanapon kt perpustakaan byk bende boleh belajar. so kerapkan lah pergi  sana.

4. jadi kutu atau cari kutu. pekara yang amat remeh ini adalah bermanfaat bila digunakan. jadilah kutu kt shopping komplaks yang berdekatan supaya dapatlah pak guard kt ctu cari anda. ini mewujudkan satu budaya sihat dimana kita akan belari sepanjang berada di shopping komplaks. pak guard tu pon x makan gaji buta.

5. last sekali klu semua kt atas tu x jalan juga. cuba2 lah dekatkan diri denga tuhan. itu merupakan jalan yang paling berkesan jika anda kebuntuan idea dan juga semangat.

selamat mencuba kepada rakan2. kepada rakan2 yang ingin memulakan sesi persekolahan 2008/2009 ini say mengucapkan selamat kembali ke sekolah. guru2 anda sedang menunggu dengan set rotan yang baru di beli di nilai 3. tuuraaaa..